Helder en toegankelijk pensioenadvies: een zorg minder

Jaap, pensioenadviseur

Als ondernemer weet ik hoe jij – als collega-ondernemer – denkt. We spreken dezelfde taal. Pensioen is belangrijk, maar ook ingewikkeld en vaak een rompslomp. Breng je het pensioen bij mij onder, dan heb je letterlijk een zorg minder! De pensioenregeling wordt opgezet zoals het bij jou, je onderneming en je werknemers past: een advies op maat. Ik duik eerst in jouw situatie zodat ik een goed advies kan geven. Ik vraag meteen om wat loonstroken, zodat ik bij de eerste kennismaking gelijk kan vertellen wat het gaat kosten. Ik weet namelijk hoe jij als ondernemer denkt; je wilt weten wat de investering wordt. Ik kom om samen met jou een balans te vinden tussen de kosten die je maakt als werkgever en de waardering hiervoor van je werknemers. Keuzes maken die bijdragen aan die balans is het belangrijkste van mijn hele verhaal. Daarna hoef jij die zorg niet meer te dragen. Je weet dat het goed zit.

Je wordt ontzorgd tijdens het opzetten van de regeling, maar daarna ben je zeker nog niet van mij af. Het beheer van het pensioen pak ik proactief op zodat de pensioenen altijd als een jas passen. Jarenlang. Je hoeft je er geen zorgen meer over te maken. Het is goed geregeld. Mocht er iets veranderen; ik houd je op de hoogte. Zijn er nieuwe ontwikkelingen over de pensioenregeling; ik pas het toe. Is er nieuws dat jouw werknemers horen te weten; ik vertel het. Pensioen bij mij afsluiten en laten beheren betekent dat jij een zorg minder hebt. Ik zorg ervoor!

Proactief

Jouw pensioen beheren is mijn verantwoordelijkheid.

Iedereen kan een pensioenregeling opzetten, maar het is de kunst om deze proactief te beheren. Elk jaar verandert het leven: persoonlijk, zakelijk of zelfs wereldwijd. Bij elke verandering kan het interessant zijn om het pensioen mee te laten bewegen. Hiervoor moet je wel weten wat er speelt, wie je klanten zijn en waar ze behoefte aan hebben. Hierin neem ik mijn verantwoordelijkheid. Het wordt gewaardeerd dat ik vanuit mezelf actie onderneem, want klanten hebben wel wat anders aan hun hoofd.

Ik ben altijd op de hoogte van de (nieuwe) ontwikkelingen. Is het interessant voor één van mijn klanten? Dan bel ik ze op en leg ik het uit. Ik ga ook graag mee in innovatieve werkwijzes. Zo kan ik bijvoorbeeld koppelen met je loonadministratie. Het allerbelangrijkste vind ik dat de pensioenen altijd passen bij de ondernemers en werknemers, hoe dat dan ook is geregeld.

Vertrouwd

We spreken dezelfde taal.

Als ondernemer weet ik wat jij als ondernemer wilt of nodig hebt. We spreken dezelfde taal. Dat geeft een vertrouwd gevoel, want we begrijpen elkaar. Ik hoef de materie voor jou niet begrijpelijk te maken, want je kunt er op vertrouwen dat ik alles voor jou uitzoek en regel. Ik ontzorg jou daarin.

Ik blijf zo dicht mogelijk bij mezelf en zou het fijn vinden als jij dat ook doet. Zo kunnen we eerlijk en oprecht met elkaar zijn. Mocht het voorkomen dat ik een foutje heb gemaakt, dan zeg ik het tegen je. Wel met lood in de schoenen natuurlijk, maar ik ben liever eerlijk. Dit vertrouwde en oprechte gevoel zorgt er ook voor dat ik regelmatig word gevraagd voor bijzondere vraagstukken. ‘Bij Jaap kan alles, hij zoekt het wel voor je uit en regelt het’.

Informeel

Het leven is te kort om slechte wijn te drinken.

Dit vakgebied is niet spannend en ook helemaal niet sexy. Toch heb ik heel veel plezier in mijn werk. Ik haal voldoening uit het werk voor mijn klanten en het fijne contact dat ik met ze heb. Informeel omgaan met mensen geeft mij werkplezier en dat straal ik ook uit. Plezier is een essentiële levensbehoefte en ik noem het ook wel eens mijn handelsmerk!

Als je plezier hebt, trekt dat aan, verbindt en geeft energie. Afspreken met de klant op kantoor is prima, maar op een terras aan de rand van de Friese meren of de Leeuwarder binnenstad is ook een optie. Proosten op de goede samenwerking geeft veel plezier. En laten we eerlijk zijn, een goed pensioen is belangrijk, maar de weg daar naar toe is minstens zo van belang. 

Mijn streven om het pensioen op een goede manier te regelen voor iedereen, werkgever en werknemer, zorgt voor een goed gevoel bij de klant. Het zorgt voor een balans tussen de kosten voor de ondernemer en de waardering van de werknemers. Een tevreden klant geeft mij een kick, wat ook weer voor plezier zorgt. Plezier geeft betekenis aan wat we doen, met -en voor- elkaar. Met plezier slagen we beter in wat we willen bereiken.